Altın Örgü Etkinliği

24 Kasım 2008 Pazartesi zaman: 12:58 Gönderen Ülkü Demirel

İşte bu da etkinlik icin ördüğüm erkek yeleği. İlk defa böyle büyük bir şey ördüm sayılır, araya çok örgü almama rağmen bitirebildiğim için kendimle gurur duyuyorum valla :))) Giyecek olan dedenin hoşuna gider inşallah..


Bu da hazırladıgımız pakettekiler. Şalı ablam ördü, hazır kazakların birini yine ablam, diğerini de yengem aldı. Güle güle giysinler inşallah..

7 Comments

Beyaz Bolero

30 Ekim 2008 Perşembe zaman: 15:07 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:


Bu boleroyu siparis üzerine ördüm. Biliyorum cok sade oldu ama öyle istenmisti. Bana kalsa cicekler falan yapacaktim :)

Nasil yaptigima gelince:
Bu ölcüler 4-5 yasa göre. 4 No sise 80 ilmek attim. 7 sira 1 ters 1 düz seklinde lastik ördüm. Yaklasik 8 cm kadar ön yüzü düz arka ters ördüm. Sonra arka yüzünden her iki sirada bir kenarlardan 1er ilmek artirdim, toplam 3+3=6 ilmek artacak. Kollar icinde 50ser ilmek artirdim. Yaklasik 10 cm ördükten sonra yaka icin ortadan 30 ilmek kestim. Kenarlari ayri ayri ördüm. Yakadan sonra 5 cm ördüm ve her 4 sirada bir 1 ilmek artirdim V yaka icin. Bu arada kolu yakadan itibaren 12 cm ördükten sonra kestim. Önler toplam 35 ilmek olduktan sonra 7 sira lastik örüp bitirdim. Kol agizlarini ve yakayi yine 1 ters 1 düz seklinde 7 sira ördükten sonra kestim. Kollarinin altini diktim ve bitti.

2 Comments

Trenli süveter

zaman: 14:59 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:


Yine Altin Örgüdeki arkadaslarla beraber ördügümüz bir süveter. Asil örnekte kaplumbaga motifi vardi ama ben tren yaptim. Arkadasim Steffi'nin ogluna dogumgününde hediye ettim. Iyi günlerde giysin. Yapilisi burada. Istek üzerine trenin sablonunu da ekliyorum.

6 Comments

Tığ işi bebek yeleği

24 Ekim 2008 Cuma zaman: 13:25 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:

Iste size cok cici bir bebek yelegi. Altin örgüdeki arkadaslarla birlikte ördük. Aslinda örmesi cok zevkli, tabi robasini oturttuktan sonra. Cünkü roba kismi cok ugrastirdi, 3 defa söktüm. En sonunda böyle oldu.



Ee patiksiz olmazdi ama dimi :)) Daha öncede örmüstüm bu patiklerden ama bu daha bi süslü oldu, ben sahsen cok begendim :))



Yapmak isteyen arkadaslara sayilariyla birlikte yardimci olurum. Mesaj yazmaniz yeterli.

17 Comments

Altin Örgü Forumu Etkinlikleri

5 Ekim 2008 Pazar zaman: 21:25 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:

iyi bayramlar..

29 Eylül 2008 Pazartesi zaman: 21:00 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:

Bu patikleri ilk http://biryudumhobi.blogspot.com 'da görmüstüm. Altin Örgüde yapan arkadaslar da oldu, cok hosuma gitti ve bende denedim.

Bu etol yine Altin Örgüden sevgili Aynurun modeli. Cok tesekkür ediyorum kendisine.


Bu bebek yelegini ve patikleri izinden önce örmüstüm, görümcemin kizi icin. Eklemeye firsat olmamisti. Ayse bebek güle güle giysin insallah.


6 Comments

Akilli hirka :)

18 Ağustos 2008 Pazartesi zaman: 16:25 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:


Merhabalar,

tatilden döndüm, 2 haftadir evdeyim ama hala tam olarak dönemedim. Beden olarak burdayim ama ruhum, aklim, fikrim Türkiyede kaldi sanki. Neyse.. Gelirken 3 büyük poset dolusu yün getirdim. Ve hemen basladim örmeye tabiki :) Bu hirkayi kizima ördüm, Türkiyede eltimden aldim modeli. Aslinda onunki beyazdi ve robadan sonra pembe ve maviden ajur yapmisti. Benim ipim akilli oldugu icin desenini kendi yapti :) Cok seviyorum bu ipleri. Hirkaya Türkiye'de baslamistim ama buraya gelince anca bitirebildim. Benim cok hosuma gitti, bakalim sizde begenecekmisiniz..

2 Comments

Tatil zamani...

20 Haziran 2008 Cuma zaman: 09:47 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:

Nihayet vakit geldi catti. 6 haftaligina Türkiye'ye gidiyoruz. Biraz güc biraz da yün depoladiktan sonra örgüye devam edecegim insallah :) Simdilik hoscakalin ve iyi tatiller..

0 Comments

Mavi bebek yelegi

2 Haziran 2008 Pazartesi zaman: 14:11 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:

Yine bir bebek yelegi ama bu sefer erkek icin :) Ilk defa kapson ördüm, pek basarili olamadim ama o kadar sök yap yaptimki artik yeter dedim.

Arkayi 60 ilmek basladim. Pirinc örgüsüyle lastik ördüm. Kollari sonradan degil de keserken ördüm. Bu tarz lastigi de ilk defa denemis oldum. Önleri 36'sar ilmekle basladim, 6 ilmek lastik icin. Yaka lastigini yine kollardaki gibi keserken ördüm.


Cok sade olmasin diye Snoopy isledim. Cep yapmadim, sadece lastigini ördüm. Snoopy ordan disari bakiyormus gibi bir hava katmak istedim. Bilmiyorum ne kadar basarili olabildim. Siz ne dersiniz?

0 Comments

Pembe bebek süveteri

20 Mayıs 2008 Salı zaman: 10:13 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler: ,

Bu süveterden daha önce örmüstüm ve kizimin sayfasinda yayinlamistim Simdi Altin Örgüden sevgili arkadasim Meli'nin istegi üzerine yapilisini da yaziyorum. Ben de aslinda altin örgüden almistim bu modeli. Ama kimden aldigimi hatirlayamadim cok özür diliyorum kendisinden.

Örnek 7 ilmek üzerinden kuruldugu icin baslangic ilmek sayimiz 7nin katlari olmali. Ben 70+2 kenar ilmegi basladim 3,5 no sisle. 4 sira harosa ördükten sonra örnegi diziyoruz.
1. sira: Kenar ilmegi ördükten sonra 7 ilmek ters, 7 ilmek düz örüyoruz ilmekler bitene kadar.
2. sira: Arka sira hep tersler düz, düzler ters örüyoruz.
3. sira: Kenar ilmegi saymiyorum artik onu hep kenar olarak örecegiz. *7 ilmek ters, 2 düz, 1 artir, 3 kes, 1 artir, 2 düz*
4. sira: tersler düz, düzler ters
5. sira: 3. sira tekrar edilecek.
6 ve 7 ve 8. siralar: tersler düz, düzler ters
9. sira: simdi terslerin üzerine düz örüyoruz ve örnegi bu düz kisimlara kuruyoruz.

Böyle üst üste 8 kutu olana kadar örüyoruz. Kollar icin 2'ser ilmek kesiyoruz ve lastik örüyoruz yani 1 ters, 1 düz. Yaklasik 2 parmak ördükten sonra yaka icin önce 24 sonra 2-2 kesiyoruz. Kenarlari ayri ayri 4 parmak kadar örüyor ve kesiyoruz.


Arkasini da yine ayni sekilde örüyoruz. Kollarda yine 2ser ilmek kesiyoruz. Yakayi kesmeden düz örüyoruz.
Iki parcayi diktikten sonra süsleme kismina geciyoruz. Bu da tamamen zevkinize kalmis bir olay. Ben kenarlarini tig, üzerini ise igneyle isledim.


Sanirim bu süveter de bir cift patik istiyor ne dersiniz :)

0 Comments

Takim - Panco ve Patik

16 Mayıs 2008 Cuma zaman: 18:42 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler: ,

Gecenlerde bir arkadasim aradi ve kizina panco örüp öremeyecegimi sordu. Bu konuda simdiye kadar kimseye hayir diyemedim, sanirim örmeyi cok sevdigimden. Kizi henüz 6 aylik. Daha önce bir hirka ve bir yelek örmüstüm onun icin. Özellikle hirkanin cok kullanisli oldugunu ve sürekli giydirdigini söyledi. Bunu duymam yeterliydi zaten :) "Tabi ki örerim" dedim. Bosa emek sarfetmedigimi görüyorum böylece. Daha önce baska arkadaslarin cocuklarina da örmüstüm, cogunun üstünde hic görmedigim icin kendi kendime kizmistim. Ben deger verip örüyorum, onlar deger verip giydirmiyorlar bile. Yanlis anlasilmasin, cogu da kendi istedi örmemi. Genelde dilasuya ördüklerimi görenler istiyor zaten. Ama bir alman arkadasim varki o fazlasiyla deger veriyor el emegine. Onun bebegi 8 aylik, bize gelirken hep giydiriyor ördügüm hirkayi ve patikleri. Hatta bir cift patik daha istemisti digerleri kücük gelmeye baslayinca. Ve her defasinda hirkanin herkes tarafindan cok begenildigini söylüyor. Ben herkesin böyle abartmasini istemiyorum tabiki ama verilen ufacik bir deger beni mutlu etmeye yetecek iste. Neyse gelelim pancoya.

47 ilmek basladim. 4 sira haraso ördükten sonra örnege gectim. Örnek tersten kuruluyor: *1 artir, 3 ilmek tersten topla, 1 artir, 2 düz* yildizli yerler ilmekler bitene kadar tekrarlanacak. Tabi ortada artirma yapilacak panco oldugu icin. 47 ilmegin ortasi yani 24. ilmegin kenarlarindan artirma yapilacak. Istenilen uzunluga geldiginde kesilecek. Kenarlarini ister tig ile isleyin ister püskül takin.

Ben dayanamadim bir cift de patik ördüm. Tig isi yaptigim ilk patik. Buradaki semaya göre yaptim. Nurten bebek güle güle giysin.

3 Comments

Örgü Etkinligi # 12

26 Nisan 2008 Cumartesi zaman: 22:00 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:

Bu seferki Örgü Etkinliginin ev sahibi sevgili Beyhan Cayir. Konusu ise mutfak aksesuarlari. Ben etkinlige bu cilek seklindeki tutacakla katilmak istiyorum. Aslinda iki tane yapip birbirine iple baglayacaktim ama bir tanesini anca yetistirebildim. Resim iyi cikmadi aksam cektigim icin.


Cilegi asagidaki semaya göre yaptim. 8 zincir cektim ve üzerine 7 tane sık igne yaptim. Daha sonra semayi takip ettim. Semada "Mitte" olarak gösterilen yer ortasi, yani dördüncü sık igne.

Yapragini ise 4 zincir cekip halka seklinde birlestirdim. Icine 1. sirada 8 sık igne, 2. sirada iki kati yani 16 sık igne, 3. sirada her 4. sık ignede iki defa yaptim, toplam 24 oldu. 4. sirada her 5. sık ignede 2 defa olmak üzere toplam 30 sık igne yaptim. Sonra 5 sık igne üzerinden ayri ayri yapraklari ördüm. Geriye sadece dikmek ve üzerindeki sari noktalari islemek kaliyor. Yapmasi cok zevkli. Hadi kolay gelsin.

0 Comments

Sobelendim

23 Nisan 2008 Çarşamba zaman: 05:07 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:

Sevgili Arkadasim Finduk52 beni sobelemis. Biraz beklettim kusura bakma canim.

A: Annem (cok özledim, kokusu burnumda tütüyor)
B: Babam (cok özledim cok)
C: Camii
Ç: Çicek
D: Dilasu (canim kizim)
E: Evim evim güzel evim
F: Forum (Altin örgü :) )
G: Günes (hasret kaldik valla)
Ğ: (?)
H: Halam (nur icinde yatsin)
I: Isik
i: igne
J: Jakuzi
K: Kizim (minik kusum, ikinci kez yazdim ama napim ilk o geldi aklima)
L: Lale Devri (ve sarkiyi söylemeye basladim bile, cok seviyorum)
M: Muradim, canim Askim
N: Nar (severim ama üsenirim tek tek cikarmaktan)
O: Oyuncak (evimizin her kösesinde rastlamak mümkün)
Ö: Örgüüüüüüüü (e yani)
P: Pamuk sekeri (olsa da yesek)
R: Recel (özellikle de cilek, rejimdeyim yiyemiyorum ühühüüh)
S: Sakine (hayirsiz arkadasim, seni sobelicem bekle)
Ş: Şarki
T: Türkü (dermisim, ne güzel uyarmis), Türkiyem Türkiyem Cennetim
U: Un (helede beyazi yassak kardesim yassak, rejimdeyim dedim ya, aklima hep yemek geliyor)
Ü: Üzüm (cekirdeksiz olandan)
V: Vazom (ve ciceklerim)
Y: Yünlerim
Z: Zeytinyagli yaprak sarmasi (offff yine yemek)

Ben de sevgili arkadaslarim Sakine ve Beyhan'i sobelemek istiyorum. Hadi kizlar klavye basina :)

4 Comments

Örgükolik'e hosgeldiniz

19 Nisan 2008 Cumartesi zaman: 12:05 Gönderen Ülkü Demirel Etiketler:

Baktim kizimin sayfasi onun sayfasi olmaktan cikiyor ve daha cok benim örgülerimle dolup tasmaya basliyor, kendime yeni bir blog acmaya karar verdim. Bundan sonra örgülerime burdan devam edecegim..

1 Comment