Bu süveterden daha önce örmüstüm ve kizimin sayfasinda yayinlamistim Simdi Altin Örgüden sevgili arkadasim Meli'nin istegi üzerine yapilisini da yaziyorum. Ben de aslinda altin örgüden almistim bu modeli. Ama kimden aldigimi hatirlayamadim cok özür diliyorum kendisinden.

Örnek 7 ilmek üzerinden kuruldugu icin baslangic ilmek sayimiz 7nin katlari olmali. Ben 70+2 kenar ilmegi basladim 3,5 no sisle. 4 sira harosa ördükten sonra örnegi diziyoruz.
1. sira: Kenar ilmegi ördükten sonra 7 ilmek ters, 7 ilmek düz örüyoruz ilmekler bitene kadar.
2. sira: Arka sira hep tersler düz, düzler ters örüyoruz.
3. sira: Kenar ilmegi saymiyorum artik onu hep kenar olarak örecegiz. *7 ilmek ters, 2 düz, 1 artir, 3 kes, 1 artir, 2 düz*
4. sira: tersler düz, düzler ters
5. sira: 3. sira tekrar edilecek.
6 ve 7 ve 8. siralar: tersler düz, düzler ters
9. sira: simdi terslerin üzerine düz örüyoruz ve örnegi bu düz kisimlara kuruyoruz.

Böyle üst üste 8 kutu olana kadar örüyoruz. Kollar icin 2'ser ilmek kesiyoruz ve lastik örüyoruz yani 1 ters, 1 düz. Yaklasik 2 parmak ördükten sonra yaka icin önce 24 sonra 2-2 kesiyoruz. Kenarlari ayri ayri 4 parmak kadar örüyor ve kesiyoruz.


Arkasini da yine ayni sekilde örüyoruz. Kollarda yine 2ser ilmek kesiyoruz. Yakayi kesmeden düz örüyoruz.
Iki parcayi diktikten sonra süsleme kismina geciyoruz. Bu da tamamen zevkinize kalmis bir olay. Ben kenarlarini tig, üzerini ise igneyle isledim.


Sanirim bu süveter de bir cift patik istiyor ne dersiniz :)

0 Comments

0 Responses so far.